Dennis' vakantie in Amerika, dag 16: Camping Atlanta

Vandaag hebben we een dagje Atlanta voor de boeg! We gaan liftend naar de stad en daar wat rondbanjeren. Bij de balie van de camping halen we een blaadje met informatie over attracties in Atlanta. De rondleiding door de CNN studio's en het Coca Cola museum spreken ons wel aan.

We lunchen bij een tent waar ze gebakken ei serveren op verse beschuit. Best smakelijk ontbijtje. Aan de overkant van de tent is de oprit die we moeten hebben als we naar Atlanta willen. We stellen ons op en alle mensen zwaaien vriendelijk. We trekken het vlaggetje uit de rugzak en binden het aan een tak, dan zien de mensen tenminste dat we niets kwaads in de zin hebben, dat we maar een paar stomme toeristen zijn. Maar het mag niet helpen. Uiteindelijk na een half uur stopt er een sheriff, hij brult door zijn opengedraaide raampje: "Alright guys, wha's that with tha flag!"
We leggen uit dat dat de Nederlandse vlag is en dat we uit Nederland komen en dat we hopen dat dat ons aan een lift helpt. Hij moet hard lachen draait het raampje weer omhoog en geeft gas. Ondertussen was er wel een aantal auto's achter de sheriff blijven staan, ze zagen dat we een grap maakten met de sheriff maar toch was dat geen reden voor ze om te stoppen om ons mee te nemen.
De entre van het Coca Cola museum in Atlanta.We hebben 5 minuten later toch nog een lift van een of andere monteur die ons wel downtown wil meenemen. De rit duurt niet lang, maar hij haalt toch een rare grap uit. Marc zit naast de jongen en ik zit naast Marc bij het raam. We hebben het over moeilijk liften over angst dat onder de mensen leeft als de jongen ineens wat snelle gebaren maakt, alsof hij Marc een mes onder zijn kin drukt. "You see what I mean?" Vaag type!
Hij zet ons wel midden in het centrum af dus dat was wel "toppie joppie"! Het centrum van Atlanta waar nog wat te doen is is niet zo vreselijk groot dus we hadden het Coca Cola museum snel gevonden. We moeten ons door heel wat opname auto's en camera mensen heen worstelen, er schijnt een football wedstrijd die avond georganiseerd te worden. Daar hebben wij geen boodschap aan en we gaan het museum in, dat een grote reclame boodschap is voor Coca Cola. Met natuurlijk de complete geschiedenis vertelt aan de hand van de reclame borden uit die tijd, flesjes uit die tijd. Midden in het museum staat een grote flessen vul machine die helemaal opgewerkt is en er zo best leuk uit ziet.

Na onze dorst gelaafd te hebben in de proef-studio kunnen we er weer tegenaan. We lunchen bij Dunkin Donuts en lopen verder naar de CNN studio's. Dat is een groot complex van een overdekt marktplein geflangeerd door hotels en kantoren. Er zijn in een soort patio opnames bezig voor Talkback life, ofzo. We geven ons op voor de rondleiding.

De "patio" bij de CNN studio's. Rondom hotels en kantoren.Daarvoor worden we streng gecontroleerd, maar ze hebben niet door dat mijn letherman tool en ander zakmes toch mee naar binnen gaan. Een blik geworpen op de redactie, er was geloof ik niets schokkends aan de hand daar. Iedereen was vredig aan het werk.

Nog wat gebanjerd door Atlanta maar verder was er niets te doen. We liepen terug naar de snelweg, naar de oprit die richting onze camping zou leiden. Het zag er niet erg uitnodigend uit, zo tussen de fly-overs maar we gingen het toch maar proberen. Toen we er 10 minuten hadden gestaan hadden we al enkele zwervers tussen een afrastering aan de overkant van de weg heen zien gaan. Ze hadden daar denk ik een belangrijke vergadering ofzo. APolitieman op straathoek.f en toe kregen we ongewild wat aanspraak van ze. We konden beter even buiten Atlanta een Truck-station opzoeken. Daar zouden we wel een lift krijgen. Kennelijk hadden zij ook al eens geprobeerd hier een lift te krijgen.
We gingen maar op zoek naar die plaats, echter in het centrum wisten de bus chauffeurs niet waar we het over hadden! We gingen dus uiteindelijk maar met de metro naar het vliegveld van Atlanta, want dat lag tamelijk dicht bij onze camping. Op het vliegveld was bijna geen gelegenheid om te liften dus besloten we om een taxi te pakken. Dat was een kostbaar grapje, zo'n $70!! Maar we moesten wat!
's Avonds nog bij het kampvuur van onze studenten-buurvrouwen een biertje gedronken.